Maandag 15 mei dag 1 Enkhuizen - Durgerdam 28,8 NM Vertrek 11.30 uur Aankomst 16.30 uur

18 mei 2023 - Boulogne-sur-Mer, Frankrijk

Om 06.45 uur vertrokken uit Doetinchem. In Enkhuizen aangekomen eerst alle spullen inruimen in de boot. Wat neem je toch veel spullen mee voor 3 maanden! Elk plekje is benut in de boot.

20230515_090015

En daar gaan we dan !!! Wat zal het ons allemaal brengen? Het is een gezonde spanning .Dat we dit met z'n tweeën kunnen doen vinden we wel heel gaaf.

De sluis bij Enkhuizen was druk. We liggen als laatste achter Rijkswaterstaat. De jongens van Rijkswaterstaat lieten ons voor gaan want als zij de motoren starten worden we helemaal weggezet !!

P1170596

Eind van de middag  windkracht 5 a 6 gehad. We moesten gelijk aan de bak en dat op onze eerste dag.

Durgerdam is een dijkdorp van het Amsterdamse stadsdeel Noord. Het dorp heeft de status van beschermd dorpsgezicht.

P1170599P1170600P1170601

1. ED:
    18 mei 2023
    Veel plezier en heel veel rugwind!
  2. Kees:
    18 mei 2023
    Hijs de zeilen! Enjoy! Groetjes, Kees
  3. Alie en Kees:
    19 mei 2023
    Geniet er van ⛵️ benieuwd naar jullie verhalen
  4. Marlon:
    19 mei 2023
    Ik wens jullie veel plezier, goed zeilweer, mooie avonturen en een behouden vaart!
  5. Nicole Otten:
    19 mei 2023
    Yvonne en Hans, eindelijk is de reis dan begonnen. Windkracht 5 à 6 moet voor julie toch een peulenschil zijn 😁. Wij wensen jullie een behouden vaart en houden contact. Veel liefs en knuffs Heino en Nicole
  6. Natascha:
    19 mei 2023
    Heel veel plezier. Geniet ervan en leuk om jullie te volgen.
  7. Paul:
    Let’s go 👊
  8. Gepke en Thijs:
    De kop is er af!
    Veel zeilplezier, geniet van de reis.
  9. Marjolijn Huismans:
    19 mei 2023
    Veel plezier Yvonne en Hans! Ik zal met plezier jullie volgen.
  10. Adrian:
    Dear Yvonne, dear Hans,
    a great journey and a great time are ahead of you.

You will get to know many really beautiful places and a great sailing area. We wish you great experiences and many new experiences.

Adrian & Anke😎
  11. Anita van der wal:
    19 mei 2023
    We wensen jullie veel plezier en mooi zeilweer!
    Leuk jullie te volgen.
    Een behouden vaart ⛵️
    Groeten Dries en Anita
  12. Peter:
    19 mei 2023
    Hoi Hans & Yvonne. Bedankt voor de leuke update. Erg gaaf. Het is nu vrijdag de 19 mei '23 en ik zie op mijn Mac dat jullie in Boulogne sur Mer zijn aangekomen. Aangezien laatste update positie 14 uur terug was zijn jullie later in de middag van donderdag 18 mei al aangekomen. Knap werk. Wij kennen deze plek en het is een leuke haven /plaats maar met veel verval. Geniet er maar lekker van. Wind richting blijft erg gunstig voor jullie en neemt iets meer toe. Goede vaart Peter en Leny. Lelystad
  13. Karin Willemse:
    19 mei 2023
    Ik wens jullie een goede vaart maar bovenal een mooie reis met onvergetelijke momenten!
  14. Rob:
    19 mei 2023
    Mooi avontuur. Geniet ervan!!
  15. Yvonne andriessen:
    19 mei 2023
    hele goede vaart en een geweldige reis samen
  16. Renske Wittenberg:
    19 mei 2023
    Leuk om zo te kunnen meegenieten!