Gosport - Eastbourne - Dover - Duinkerken - Oostende - Cadzand

13 juli 2023 - Cadzand, Nederland

Dinsdag 4 juli dag 51 Gosport Vertrek 09.00 uur Aankomst 11.00 uur 10,2 NM

Twee mijl voor de haven zien we in één keer achter ons vanuit het niets een hoovercraft. Twee zeilboten naast ons schrikken ook. De kapitein van de hoovercraft weet wat hij doet en slaat rechts af het strand op.

P1190201

Zie video onder "kopje video's".

Bij aankomst zie je uit de verte de spinnakertower. Zijn vorm verwijst naar de band die de stad heeft met de zee.

P1190286

Woensdag 5 juli dag 52 Gosport

Gosport ligt aan de Solent en is met Portsmouth verbonden via een ferrydienst die de baai in een paar minuten oversteekt. Daar is een waterfront. Hier kun je gezellig rond lopen en de Spinnaker Tower bezoeken. De Spinnaker Tower is een uitkijktoren in de vorm van een spinnaker. De toren is 170 m hoog en biedt adembenemende en panoramische  uitzichten van 350 graden over de haven van Portsmouth, de Solent en het Isle of Wight. Helemaal bovenin kun je koffie drinken.

Onderstaande foto's zijn gemaakt vanuit de Spinnaker Tower door het glas.

P1190262

P1190251P1190248

P1190230

Donderdag 6 juli dag 53 Eastbourne Vertrek 05.30 uur Aankomst 15.30 uur 61,3 NM

P1190288

Vandaag zeilen we langs de Seven Sisters en Beachy Head. Wat een prachtige uitzichten. De Seven Sisters zijn zeven tegen elkaar aanstaande krijtrotsen op de kustlijn. De Seven Sisters zijn hoger en witter dan de beroemde krijtrotsen van Dover. Ieder jaar slijten de klippen ongeveer één meter. Zo blijven de wanden van Seven Sisters mooi wit.

P1190342P1190320P1190311

P1190308

Beachy Head is een kaap. De kaap is vooral bekend om de krijtrotsen die met hun hoogte van 162 m tot de hoogste van Engeland horen.

P1190345

Vrijdag 7 juli Dover dag 54 Vertrek 07.00 uur Aankomst 15.45 uur 45 NM

Onderweg naar Dover komen we een nieuwsgierig zeehondje tegen.

Zie video onder "kopje video's".

Na een heerlijke zeildag komen we aan in Dover. Dover is een belangrijke havenstad. Vanuit hier vertrekken de ferry's naar Europa. Het is een groot complex. Via contact met de Port control horen we welke ingang we moeten hebben.

P1190367

Zaterdag 8 juli dag 55 Dover

Vandaag een mooie wandeling van drie uur gemaakt langs de witte klif van Dover naar de vuurtoren Castle Hill.

P1190373

P1190364

In de vuurtoren Castle Hill drinken we koffie en thee. De tijd heeft hier stil gestaan en de inrichting is als 40 jaar geleden.

P1190378

P1190381

's Avonds gaan we naar de Jachtclub van Dover. Een jachtclub is een ontmoetingsplaats voor zeilers. Je kunt hier tegen betaalbare prijzen eten en drinken. We ontmoeten hier andere Nederlanders met wie we een hele gezellige avond hebben.

P1190383

Zondag 9 juli dag 56 Duinkerke  Vertrek 09.30 uur Aankomst 17.45 uur 42,7 NM

Het is een grijze dag vandaag. Niet koud, maar geen zon. Aan het einde begon het 15 minuten te regenen. In Duinkerke hebben we een stop-over want de volgende dag vertrekken we weer vroeg.

Maandag 10 juli dag 57 Oostende Vertrek 06.00 uur Aankomst 11.00 uur 26,8 NM

De haven van Oostende ligt midden in het centrum. Er is hier altijd veel reuring.

P1190385

Dinsdag 11 juli Oostende dag 58

's Avonds gaan we naar het 'Wapenplein" in Oostende waar "Vlaanderen zingt" plaatsvindt. Het is een hele gezellige avond met ongeveer 2000 mensen op het plein.

Woensdag 12 juli dag 59 Oostende

Te veel wind om uit te varen, maar het weer is goed met veel zon. Heerlijke dag om te wandelen op de boulevard.

Donderdag 13 juli Cadzand dag 60 Vertrek 08.30 uur Aankomst 12.00 uur 21NM

Vandaag varen we voor de wind met veel zon. Bij Zeebrugge begint het stevig te waaien 25 knopen. Daardoor zijn snel in Cadzand.

Einde blog.

We zijn weer in Nederland. Morgen gaan we naar Scheveningen en daar blijven we een aantal dagen. Daarna gaan we rustig naar onze thuishaven Enkhuizen toe.

Hiermee beëindigen we ons blog. We willen onze 95 volgers bedanken voor jullie vele leuke reacties die we zowel op ons blog als in de whatsapp kregen.

We hebben met ons tweeën een onvergetelijke reis gehad !!!!!!  Veel gezien, veel geleerd, veel genoten, veel gedaan en vele leuke mensen ontmoet. We zijn zeer dankbaar dat we dit met z'n tweeën hebben mogen doen en mee maken. Het is een hele indrukwekkende ervaring geweest.

Tot ziens allemaal !!!!!!!!

1. Attie:
    Welcome home!
  2. Yvonne en Hans zeilen reisvakanties:
    13 juli 2023
    Dankjewel, we zien elkaar weer gauw
  3. Paul:
    13 juli 2023
    Wederom een mooi verslag. Fijn dat jullie een voorspoedige reis hebben gehad waarvan genoten is. Hier kijken jullie nog jaren met een goed gevoel op terug. Een reis met mooie uitdagingen en veel mooie views. TOP gedaan samen 👌👍🙋🏻‍♂️
  4. Yvonne en Hans zeilen reisvakanties:
    Dankjewel Paul
  5. Henk Kooistra:
    Dag Yvonne en Hans,

Bedankt dat jullie, voor mij uiterst avontuurlijke reis, met ons hebben willen delen. Echt schitterend! We horen op enig moment graag de verhalen achter de blog en de foto’s. Relax de komende dagen en tot gauw.

Gr. N & H
  6. Cees en Henk:
    13 juli 2023
    Zo hé, mijlenmakers zijn jullie. Fantastisch reisverslag. Wij zijn ergens in okt weer terug en dan spreken we eens af. In Medemblik of in Enkhuizen.
  7. Yvonne en Hans zeilen reisvakanties:
    13 juli 2023
    Ja gezellig kijken we naar uit. Wij volgen jullie al die tijd op find ship!
  8. Yvonne en Hans zeilen reisvakanties:
    13 juli 2023
    We maken gauw een afspraak
  9. Alie en Kees:
    13 juli 2023
    Was leuk om jullie te volgen en heel veel herkenbare plekken. Lekker thuis nagenieten 😘
  10. Anton van Duinkerken:
    13 juli 2023
    Wat een mooie reis met ook heel wat bekende déjà vus voor ons op de engelse kust.
    Mooie reis en verslag.
    Gr Anton en Monique
  11. Fred en Lucy:
    13 juli 2023
    Bedankt voor jullie mooie verhalen en fijn dat we jullie konden volgen!
  12. Marjolijn Huismans:
    14 juli 2023
    Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt. Heel leuk om te volgen!
  13. Annabel:
    14 juli 2023
    Krijg door jullie verslag bijna zin om ook te gaan zeilen. Never done. Wat een prachtverhaal. Dit pakt niemand jullie meer af! Lfs.
  14. Gepke en Thijs:
    Yvonne en Hans,

Bedankt voor jullie prachtige reisverslag. Heel fijn om jullie zo te mogen volgen.
    Wat hebben jullie veel gezien, gedaan, meegemaakt. Een geweldige ervaring!
    Nu terug in Nederland ook nog maar even lekker rustig aan en genieten.
  15. Karin Willemse:
    15 juli 2023
    Welkom terug in Nederland, inderdaad een mooie reis en heel veel bijzondere ervaringen die je meeneemt. Geniet van het laatste stukje en dank dat ik mocht meelezen!
  16. Yvonne en Hans zeilen reisvakanties:
    15 juli 2023
    Voor jou alvast een hele fijne vakantie gewenst !!!!
  17. Yvonne andriessen:
    16 juli 2023
    dank jullie wel voor jullie leuke verslag en foto"s en welkom thuis
  18. John Stuifzand:
    19 juli 2023
    Dank jullie wel voor het mee mogen maken van jullie tocht. Nu uitrusten en dan weer op naar een volgende trip. Ik kan niet wachten.